Helgen

Min helg har varit jätte bra tycker jag. Andreas har varit ledig så jag har fått vara med honom mycket vilket är riktigt skönt nu när ahr kör de långa passen när han jobbar. I fredags så satt vi hemma och kollade på film och hade de trevligt tills jag somnade framför filmen. Så sjukt störigt att jag alltid ska somna tidigt och sen vaknar jag ju jätte tidigt på dagarna också. Lördagen så var vi ute och gick i skogen med Zera och gjorde lite saker som behövdes i lägenheten och höll på att tvätta. På eftermiddagen/kvällen kom Caroline och Christoffer men Caroline åkte till Ängelholm för att hon skulle på kalas. Så jag och killarna kollade på Johan Falk filmerna och hade de trevligt. Så det tackar jag för.

Igår så åkte jag, Andreas och Zera hem till mamma och pappa där vi åt en mycket god mat, köttgryta och ris. Min mamma är bäst på att laga mat. Sen körde vi upp mot nävlinge och gick i skogen. Mamma sa att då kunde vi ju jolla efter svamp när vi ändå var i skogen så då gick vi och kollade. Men vi hittade ingen kantarell i början, hittade bara massa annan gul svamp. Men efter ett tag så hittade jag två kantareller så då tog jag de. Sen gick vi nästan vilse i skogen för alla vägarna var borta. Men det gick bra för vi hittade ju tillbaka till bilen och vi hittade även en hel del kantareller som pappa, Julia och jag gjorde vid när vi kom hem sen stekte mamma de. Riktigt gott var de. En riktigt god söndags kvällsmat. Så jag tycker att min helg har varit toppen.


Dagen idag har jag jobbat. Det blev 9 timmar denna dagen så de känns skönt men man är rätt trött nu så nu ska jag nog lägga mig i sängen och ringa till Anderas. Ska även gå ut och se om Zera är kissig så jag kan få sova i natt jobb imorgon igen ju.

Min stora uppgift till mig själv imorgon är att jag ska komma på vad jag vill ha när jag fyller år på fedag.


 Min älskade katt ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0