Jag vill faktiskt visst !!

Idag är det fredag och många tänker äntligen. Eftersom man kanske har haft en lång vecka med massa jobb och annat. Men för mig känns det som vilken dag som helst. Jag är ju ledig varje dag vilken är riktigt tråkigt. Finns inget jag vill hellre än att jobba. Det kan vara vad som helst bara jag har något som ger pengar och så jag får något att göra.

Om jag hade haft ett jobb så hade jag kunnat göra så mycket som jag vill. Jag hade ex. flyttat hemifrån, jag hade känt mig mer vuxen. För det är inte lika lätt att känna sig vuxen och göra saker när man bor hemma eftersom att det är inte jag som bestämmer hur det ska vara eller se ut. Det är ju så himla stor skillnad när jag är hos Andreas där hjälps vi åt med allt. Vi städar och diskar båda. Det är inte bara en som gör det utan båda. De blir så mycker roligare om man gör det tillsammans.

Om jag ska göra något hemma så gör jag det helt ensam. För att alla andra är på jobbet eller i skolan. Jag är så sjukt trött på de. Men vad ska man göra, det är faktiskt inte så lätt att hitta ett jobb. Jag gör mitt bästa men får väl kanske göra som pappa sa. Att köra runt och söka överallt. Men vem gör det egentligen? Har man inte så mycket pengar så funkar de liksom inte. Man vill ju kunna leva lite också, kunna unna sig själv llíte saker.

Vi får hoppas att de löser sig snart. Andreas och jag ska i alla fall köra till väla så jag kan lämna cv om någon är intresserad. Det får vi verkligen hoppas :)

Ha det så bra så hörs vi sen. Kramar



Min önskelista 2009.

  • Ett bra jobb
  • En hundvalp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0